Lego Education
Uczniowie klas 5 ćwiczą umiejętności rozwiązywania problemów podczas zabawy z Lego Education Spike, rozwijają wytrwałość i samodzielne myślenie. LEGO zachęca uczniów do badania zagadnień związanych z przedmiotami STEAM, równocześnie rozwijając zdolności językowe i matematyczne oraz wspierają ich rozwój emocjonalno-społeczny.
1
Wykorzystanie aparatów fotograficznych
Dokumentację fotograficzną z przebiegu Międzyszkolnego Konkursu Wiedzy Ekologiczno - Przyrodniczej wykonały uczennice kl. VIIb naszej szkoły. Wykorzystały do tego celu aparaty fotograficzne zakupione w ramach programu Labolatoria Przyszłości.
Zajęcia w klasie I b
ZAJĘCIA W KLASIE IB
Jednym z tematów realizowanych w klasie Ib było poznawanie świata za pomocą zmysłów – wzroku, węchu, smaku i dotyku. Dzięki zabawom badawczym dzieci mogły zadbać o rozwój swoich zmysłów. Pierwszoklasiści bacznie wytężali wzrok w poszukiwaniu różnic oraz kolorów. Rozpoznawali dźwięki z najbliższego otoczenia. Wąchając nasączony wacik doskonaliliśmy swój węch. Zmysł dotyku ćwiczyliśmy za pomocą magicznego woreczka, w którym zostały ukryte różne przedmioty. Największą radość sprawiła zabawa badawcza w trakcie rozpoznawania smaków: słodkiego, kwaśnego i słonego. Dzieci poznały również działanie i wykorzystanie przedmiotów, dzięki którym możemy lepiej poznać otaczający świat, między innymi mikroskop – zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości, lupy oraz lornetki. Organizowanie dzieciom takich zajęć, które pozwalają na odczuwanie wielozmysłowe, badanie czy konstruowanie, najlepiej wpływa na procesy poznawania i utrwalania zdobytej wiedzy. Dobrze wiemy, że to, czego dotkniemy, spróbujemy, co zobaczymy, poczujemy - to najlepiej i najtrwalej zapamiętamy.
Danuta Janura - Barteczka
1
Praca z klockami konstrukcyjnymi
Takie lekcje w naszej szkole, to my lubimy! Praca z klockami konstrukcyjnymi jest ciekawa, angażująca naszą uwagę i energię oraz rozwijająca nasze zainteresowania. Uczniowie kl. II c przy pracy
1
Minecraft w szkole? Dlaczego nie!
Minecraft w szkole? Dlaczego nie! Minecraft, to nie tylko popularna gra wideo, to także fascynujący wirtualny świat, w którym można zdobywać wiedzę z różnych dziedzin. Ubiegłoroczne wyzwania realizowane w ramach projektu “ograjMatmę z Minecraft” pokazały, że warto rozwijać kompetencje w tej grze. Nasza szkoła, również w tym roku, przystąpiła do rządowej kampanii edukacyjnej „Szkoła ucząca z Minecraft Education”. Dzięki współpracy Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Microsoftu w ramach programu Laboratoria Przyszłości otrzymaliśmy dostęp do pełnej wersji tej gry. Projekt ten zapoczątkował cykl szkoleń dla nauczycieli, które pokazały nam w jaki sposób można wykorzystać “magiczną” moc Minecraft’a na wielu przedmiotach. Następnie nasi uczniowie na lekcjach realizowali wyzwania i różnorodne zadania w minecraftowym świecie. S. Wojciechowska i A. Góral
4
Lekcja z robotyki w klasie II c
12Uczniowie klasy II c podjęli wyzwanie - zbudowania i uruchomienia łodzi z klocków LEGO Education SPIKE zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Zaangażowanie i twórcza praca przyniosły zamierzone efekty.
Klocki w klasie 2a
- 5
Zaczynamy naszą przygodę z drukiem 3d. Pierwsze projekty i wydruki za nami...
9